Kurs adresowany jest do pracowników hoteli, Wellness & Spa, fizjoterapeutów, masażystów, sekretarek medycznych.

Celem kursu jest przygotowanie do pełnienia funkcji opiekuna gościa hotelowego korzystającego z turystyki zdrowotnej.

Warunki ukończenia kursu i otrzymania zaświadczenia wydanego na podstawie § 18 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 sierpnia 2017 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. 2017, poz. 1632):

  • 85% obecności na zajęciach
  • zaliczenie testu z całości materiału
  • zdanie egzaminu praktycznego

Wykładowcy: menedżer zdrowia, psycholog, specjalista ICT.

Liczba godzin: 32
Czas trwania kursu: 4 dni

Zajęcia odbywają się w grupach 10-12 osobowych, w formie bezpośredniej.


Program kursu

  1. Jakość usług zdrowotnych.
  2. Czynniki kształtujące wizerunek placówki.
  3. Umiejętności personalne. Budowanie własnego wizerunku.
  4. Zasady etyczne w pracy z klientem/pacjentem.
  5. Komunikacja interpersonalna.
  6. Komunikacja kliniczna, komunikacja z klientem/pacjentem trudnym.
  7. Komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna w placówce – cele, formy, funkcje.
  8. Podstawy logistyki w planowaniu usług zdrowotnych.
  9. Postępowanie w sytuacji kryzysowej.
  10. Podstawy prawa medycznego. Ochrona danych osobowych.
  11. Zarządzanie e-zdrowiem.
  12. Prowadzenie dokumentacji medycznej z użyciem narzędzi informatycznych.