Kurs adresowany jest do terapeutów zajęciowych, pielęgniarek, masażystów, nauczycieli, pracowników Wellness & Spa, trenerów personalnych, animatorów rekreacji i organizacji czasu wolnego, techników obsługi turystycznej, osób zatrudnionych w agroturystyce i hotelarstwie.
Celem kursu jest podniesienie kompetencji pracowników hoteli, ośrodków sportowych i rekreacyjnych, agroturystycznych, sanatoriów w zakresie efektywnego promowania zdrowego stylu życia i prowadzenia edukacji prozdrowotnej.
Warunki ukończenia kursu i otrzymania zaświadczenia wydanego na podstawie § 18 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 sierpnia 2017 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. 2017, poz. 1632):
- 85% obecności na zajęciach
- zaliczenie testu z całości materiału
- zdanie egzaminu praktycznego
Wykładowcy: Psycholog, fizjoterapeuta, dietetyk, menedżer.
Liczba godzin: 60
Czas trwania kursu: 8 dni
Zajęcia odbywają się w grupach 10-12 osobowych, w formie bezpośredniej.
Program kursu
- Podstawy fizjologii pracy i wypoczynku.
- Prozdrowotna rola aktywności fizycznej, zasady doboru form aktywności.
- Aktywność fizyczna adaptowana.
- Prozdrowotna praktyka kontaktu z naturą.
- Podstawy treningu funkcjonalnego.
- Choroby i zaburzenia cywilizacyjne – czynniki ryzyka, profilaktyka (dysfunkcje narządu ruchu, choroby metaboliczne, choroby psychiczne).
- Zarządzanie czasem.
- Komunikacja interpersonalna.
- Techniki relaksacyjne.
- Dziedzictwo kulturowe regionu.
- Zasady korzystania z lasów – regulacje prawne.
- Pierwsza pomoc (na zajęciach w terenie).
- Sposoby radzenia sobie w sytuacjach zagrożenia w terenie.
- Problemy żywieniowe współczesnego człowieka – zasady racjonalnego odżywiania, błędy żywieniowe, jakość zdrowotna żywności.
- Wspomaganie żywieniowe w leczeniu chorób i urazów układu ruchu, zaburzeń masy ciała, chorób autoimmunologicznych.
- Edukacja żywieniowa.
- Zasady prowadzenia marketingu społecznego dla potrzeb promocji zdrowia.
- Wsparcie społeczne i jego znaczenie w promocji zdrowia.
- Zasady konstruowania programów profilaktycznych i programów promocji zdrowia dla wybranych grup odbiorców (dzieci, rodzice, osoby czynne zawodowo, osoby starsze).
- Zdrowie a media i reklama. Wiarygodność informacji reklamowych.