Kurs adresowany jest do terapeutów zajęciowych, pielęgniarek, masażystów, nauczycieli, pracowników Wellness & Spa, trenerów personalnych, animatorów rekreacji i organizacji czasu wolnego, techników obsługi turystycznej, osób zatrudnionych w agroturystyce i hotelarstwie.

Celem kursu jest podniesienie kompetencji pracowników hoteli, ośrodków sportowych i rekreacyjnych, agroturystycznych, sanatoriów w zakresie efektywnego promowania zdrowego stylu życia i prowadzenia edukacji prozdrowotnej.

Warunki ukończenia kursu i otrzymania zaświadczenia wydanego na podstawie § 22 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 marca 2019 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. 2019, poz. 652):

  • 85% obecności na zajęciach
  • zaliczenie testu z całości materiału
  • zdanie egzaminu praktycznego

Wykładowcy: Psycholog, fizjoterapeuta, dietetyk, menedżer.

Liczba godzin: 60
Czas trwania kursu: 8 dni

Zajęcia odbywają się w grupach 10-12 osobowych, w formie bezpośredniej.


Program kursu

  1. Podstawy fizjologii pracy i wypoczynku.
  2. Prozdrowotna rola aktywności fizycznej, zasady doboru form aktywności.
  3. Aktywność fizyczna adaptowana.
  4. Prozdrowotna praktyka kontaktu z naturą.
  5. Podstawy treningu funkcjonalnego.
  6. Choroby i zaburzenia cywilizacyjne – czynniki ryzyka, profilaktyka (dysfunkcje narządu ruchu, choroby metaboliczne, choroby psychiczne).
  7. Zarządzanie czasem.
  8. Komunikacja interpersonalna.
  9. Techniki relaksacyjne.
  10. Dziedzictwo kulturowe regionu.
  11. Zasady korzystania z lasów – regulacje prawne.
  12. Pierwsza pomoc (na zajęciach w terenie).
  13. Sposoby radzenia sobie w sytuacjach zagrożenia w terenie.
  14. Problemy żywieniowe współczesnego człowieka – zasady racjonalnego odżywiania, błędy żywieniowe, jakość zdrowotna żywności.
  15. Wspomaganie żywieniowe w leczeniu chorób i urazów układu ruchu, zaburzeń masy ciała, chorób autoimmunologicznych.
  16. Edukacja żywieniowa.
  17. Zasady prowadzenia marketingu społecznego dla potrzeb promocji zdrowia.
  18. Wsparcie społeczne i jego znaczenie w promocji zdrowia.
  19. Zasady konstruowania programów profilaktycznych i programów promocji zdrowia dla wybranych grup odbiorców (dzieci, rodzice, osoby czynne zawodowo, osoby starsze).
  20. Zdrowie a media i reklama. Wiarygodność informacji reklamowych.