Brak sukcesów w szkole, niezadowolenie rodziców z ocen dziecka, osiąganie niewspółmiernych wyników w stosunku do wysiłku wkładanego przez dziecko w naukę sprawia, że nabiera ono przeświadczenia, iż nie jest w stanie przezwyciężyć trudności, że zawsze będzie słabym uczniem. Podstawowym warunkiem skutecznej pracy terapeutycznej jest przezwyciężenie tych niekorzystnych uwarunkowań, stworzenie atmosfery sprzyjającej dobremu samopoczuciu dziecka, partnerskich stosunków. Stosowanie aktywizujących metod nauczania, pozwala na osiąganie lepszych efektów w pracy terapeutycznej.
Więcej w artykule Doroty Westfeld i Joanny Heleny Snarskiej
Interesujący artykuł, który przybliżył mi metody aktywizujące oraz wartościowa propozycja zajęć z uczniami, którą wykorzystam w swojej praktyce pedagogicznej. wspaniale, że są inspiracje do tworzenia własnych kart pracy.
Ciekawy, Fajnie, że przypomniano o tych metodach i pokazano ich konkretne zastosowanie w terapii pedagogicznej.
Jak zastosować wymienione metody aktywizujące w pracy w rodzinie – dziecko
Artykuł bardzo ciekawy i godny uwagi. Warto materiały takie wykorzystywać w pracy.